loading...
نســیم جاودان
رضایی مهر-وهنان بازدید : 3 پنجشنبه 24 بهمن 1392 نظرات (0)

 

روایت1:

اما م صادق از وجود مبارک پیامبر اکرم درباره منتظران ظهور و علاقه مندان به ساحت مقدس حضرت بقیه الله و پدر گرامیشان چنین نقل میکنند:

خوشا به حال کسانی که قائم از اهل بیت مرا درک کنند و اقتدای به آن حضرت کنند پیش از قیامش،دوستان اورا دوست و دشمنانش را دشمن و از آنها تبرا میجویند و ائمه ی معصومین قبل از آن حضرت را دوست دارند.

 

اینان رفقای من و دوستان من و بهترین افراد امت من در نزد من بلکه بهترین مخلوقات خداوند برای من هستند.      

  منبع:غیبت طوسی ص 275

 

برای دیدن ادامه این مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید ....

روایت2:

دراین حدیث پیامبر اکرم از حوادث و بلاهای که بعد از آن بزرگوار متوجه خاندان عزیزش و میشود یا وحی فرماید و در ضمن به بعضی از علائم ظهور امام زمان اشاره میکنند:

 

پرچم های سیاهای از جانب مشرق به اهتزاز در می آید هرکسی که زیر این پرچم ها برود صاحبش را یاری کند خداوند اورا یاری میخواهد.فرمود و هر فردی که آنها رامخذول کند یعنی با پرچم صاحب آن مخالفت کند و خداوند اورا مخذول خواده کرد تا اینکه مردی بیاید نامش مانند نام من باشد سپس زمام امور را در دست بگیرد و خداوند اورا از نصرت و تاییدات خودش بهره مند خواهد فرمود.             منبع: الملاحم و الفتن    ص 54


روایت3:

 نعیم بن حماد میگوید:

قالَ رَسُولُ اللهِ تَکُوُن فِتنَهُ ثُمَ تَکُوُن جَماعَهُ ثُمَ تَکُوُن فِتنَهُ تَفوُجُ یها عُقُولُ الرَجالِ.

رسول خدا فرمودند: بعد از من فتنه هایی خواهد بود و جماعت هایی رهبری فتنه ها را به عهده خواهند گرفت اما در آخر فتنه ای خواده بود که بر اثر آن عقل مردم دچار انحراف خواهد شد.

ممکن است منظور از فتنه های بعد از پیامبر اکرم، زمام داری بنی امیه، خلافت بنی عباس و فتنه های دیگری میباشد که واقع شده است.

 

منبع: نوائب الدهور      ص106


روایت4:

عبدالله بن مسعود از پیامبر رویات میکند که آن حضرت در ارتباط با حوادث بعد از خودان چنین فرمودند:

من شما را از فتنه هایی می ترسانم که بعد از من در دنیای اسلام بوجود می آید:

1- فتنه ای که در مدینه برپا شود.

2- فتنه ای که از جانب یمن باشد.

3- فتنه ی سوم از مکه باشد.

4- فتنه ای که از جانب شام بر خواهد خواست.

5- فتنه ای که از جانب مشرف بودجود می آید.

6- فتنه ای که از سوی مغرب خواهد بود.

7- فتنه ای هفتم از شام برمی خیزد، که همانا قیام سفیانی است.

 

منبع: الملاحم و الفتن            ص21

 


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 6
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 4
  • بازدید سال : 6
  • بازدید کلی : 108